Friday 2 December 2011

Aglio de Olio lagi


Petang tadi mertua kakak datang ambik Fahim, Iyyad dan umminya. So, ma goreng karipap dan buat kuih ketayap. Banyak giler aku makan sampai senak perut. Yela tadi tengahari aku tak lunch pun. Pagi tadi just makan nasi impit 3 4 ketul je. Pukul 5 lebih-lebih Cik Yah balik. Aku pulak sibuk layan Cinderella’s Stepsister di TV2. Layan citer tue sebab nak tengok Taecyeon 2PM berlakon. Kalau tak, memang tak la. OST citer tue pun best jugak yang dinyanyikan oleh Yesung Super Junior. Patut la cam pernah dengar lagu ni sebelum ni sebab Yesung ada menyanyi time Come To Play SNSD Good Daughter. Aku pun dah ketagih dengan lagu ni. best!



Habis cerita tue, aku terus main dengan best friend aku. Sape? Laptop aku la.hehehe… layan Invincible Youth 2 jap. Tak download pun, tengok online je. So, sape yang nak mengopi tue lupakan je :p ade ke? . Tengah duk syok gelak-gelak, tetiba ayah datang menyapa.

“make gapo kito male ni?”

Terkejut aku sambil kontrol wat muka selamba dan pause jap. Bukan pe nanti tak pasal-pasal dengar ceramah free2 je. Paling kurang pun disoroknya laptop aku. Habis la aku. Owh tidak! Aku pun jawab la nanti lepas magrib aku masak sambil berfikir nak masak apa ye.huhu~

Buka peti ada udang. Wow! Terus terlintas nak buat Aglio de Olio versi seafood la. Tapi spaghetti tak cukup untuk lima orang makan. Belek-belek bekas pasta then jumpa la spiral. So, kita guna spiral la. Sebab dah banyak kali buat so rasanya sedap skit daripada yang 1st time dulu. 

yummy~

*Rujuk previous post resepi aglio de olio  

6 comments:

inisuha said...

org kampung pun urban doh loni, dinner pun make western jah..hoho

syaju said...

tau xpe..kta dk bandar SA ni pn dinner nasi goreng kg jah..modern dia..

ain sidi said...

owh mesti la kita.. hehehe

inisuha said...

aku buat jadi kering la, mg letak air ke minyak bia jadik basoh skit

ain sidi said...

letok air byk ckit. 1st time aku buat pun kering.

ain sidi said...

eh silap.letak minyak byk ckit. mnyk zaitun xpe byk2 pun. baik utk kesihatan. :)

Post a Comment