Sunday 6 November 2011

aidiladha vs fesyen


Raya datang lagi. yuuhhhooo.. untuk raya haji ni aku telah jahit dua pasang baju kurung baru. Siap jahit manik 3d lagi dengan Leeza Samiley, housemate masa praktikal dulu. Aku juga sempat belajar jahit manik 3d dengan dia. So, ada la satu pasang baju yang aku jahit manik sendiri dan satu lagi leeza yang jahit.
Bertukus-lumus aku jahit manik, tiga hari baru siap. Leeza pula satu hari je sudah siap. Perrgghh gigih sungguh budak tu. ish3… dia charge baju aku rm50. Murah ke mahal? Aku pun tak sure… 

“padan doh tu. Tengok manik la”. Kata kakak aku. 

Bila saudara mara aku tengok manik 3d aku suma pakat nak tempah dengan aku. Kuikui.. sori la aku tidak sedia untuk tempahan. Bukan apa takut tak cantik. Nanti tak puas hati pula kan. Kalau baju sendiri tak pe la.

 bunga yang aku jahit                 bunga yang leeza jahit


Malam raya, kitorang adik-beradik berkumpul bincang nak pakai baju apa esok. Aku memang dun wori la sebab dah ada dua pasang baju baru. Tapi sisters aku la tak de kain tudung la itu la ini la. Then, aku baru teringat abaya yang ma beli sorang satu untuk kami adik-beradik masa umrah beberapa bulan lepas masih tak pakai lagi. So, aku decided esok raya haji kita pakat pakai abaya dengan selendang.

So, ini la kami. Cantik tak?

wan sidi's properties

 and bonus...

 
my sister helps me how to belit2 selendang
gelagat budak2 perasan. kikiki..
mee kari menu raya haji tahun ni. simple saja..

0 comments:

Post a Comment